Narzędzia:
Wizerunek kraju, z którym kojarzymy produkt czy jego producenta wpływa na nasze decyzje zakupowe. Stąd często staje się narzędziem w rękach marketingowców chcących zwiększyć sprzedaż. Badacze określają to zjawisko efektem kraju pochodzenia. Sprawia ono, że nasze spostrzeżenia o kraju przenoszą się na ocenę z nim powiązanych produktów i wpływają na nasze postawy i działania. Ale czy wpływ efektu kraju pochodzenia kończy się tylko na sprzedaży? Okazuje się, że ma on znacznie szersze konsekwencje dla zarządzania współczesną organizacją.
Kryzysy psychiczne w miejscu pracy, jak obniżenie nastroju lub stany lekowe, stają się coraz bardziej powszechne z wielu różnych powodów. W dzisiejszym szybkim tempie życia, ciągłej konkurencji oraz rosnącym nacisku na efektywność, pracownicy mogą doświadczać wysokiego poziomu stresu, niewłaściwego balansu między życiem zawodowym a prywatnym, a także niepewności związanej z przyszłością. Dodatkowo, czynniki takie jak pandemia COVID-19, czy wojna za wschodnią granicą, wpłynęły na wzrost problemów zdrowia psychicznego w miejscu pracy, zwiększając izolację społeczną, niepewność ekonomiczną i dodatkowy stres.
Konflikty w zespole często kojarzą się z problemami i napięciami. Jednak właściwie zarządzane, mogą stanowić kluczowy element rozwoju i dynamiki grupowej.
W dzisiejszym świecie pracy relacje międzyludzkie są niezmiernie istotne dla sukcesu każdej organizacji. Prowadzenie regularnych spotkań jeden na jeden stało się nie tylko praktyką zalecaną, ale wręcz niezbędną dla każdej organizacji, która dąży do osiągnięcia doskonałości. Dlatego warto inwestować czas i wysiłek w budowanie silnych relacji pracowniczych poprzez spersonalizowane spotkania jeden na jeden – to klucz do sukcesu zarówno dla pracowników, jak i dla firmy.
Stres przełożonego może poważnie wpłynąć na efekty jego pracy, a w konsekwencji na jego podwładnych. Dlaczego ważne jest, aby przełożony zadbał najpierw o siebie, a dopiero później o pracowników dowiesz się po obejrzeniu wywiadu Anny Kosteckiej z Olgą Mac.
Wspieranie pracowników, udzielanie im pozytywnej informacji zwrotnej oraz regularne docenianie ich wysiłków to kluczowe elementy budowania efektywnego i zgranego zespołu. To podejście opiera się na zrozumieniu, że ludzie najlepiej rozwijają się i angażują, gdy czują się docenieni i wspierani, a nie krytykowani lub karani za błędy. W dłuższej perspektywie, taka atmosfera sprzyja zarówno indywidualnemu rozwojowi pracowników, jak i sukcesowi całej organizacji.
W biznesie chodzi o więcej niż tylko o to, by tryby w maszynie były dobrze naoliwione. Chodzi o zaufanie. Ale czym to zaufanie tak naprawdę jest? To nie tylko kwestia szefa, który ma zaufanie do swoich pracowników. To także zaufanie między członkami zespołu. To tak, jakbyśmy wszyscy byli jednym świetnie funkcjonującym mechanizmem.
Rola managerów w budowaniu zdrowego i dobrze funkcjonującego zespołu w jednostce organizacyjnej, jest kluczowa. Zadaniem liderów zespołów jest nie tylko dostarczanie wyników, ale także zapewnienie wsparcia pracownikom oraz stworzenie bezpiecznego środowiska. Aby poprawić efekt końcowy pracy, należy przede wszystkim zadbać o wykonawców.
Obecnie na rynku mamy cztery pokolenia – odchodzące pokolenie Baby Boomer, pokolenie X, Y i Z. Niebawem na rynek pracy wejdzie pokolenie Alfa. Jednak zanim to nastąpi, menedżerowie nie mają łatwego orzecha do zgryzienia, gdyż każde z tych pokoleń wymienionych ma różne postawy, wymagania i potrzeby. Obejrzyj wywiad Anny Kosteckiej z Iwo Konopkiem psychoterapeutą Gestalt, trenerem biznesu, coachem biznesu i superwizorem. Dowiedz się, jakie wyzwania i pułapki czekają menedżerów. Jakie wskazówki możemy im udzielić?
W każdym miejscu pracy może pojawić się szef, który swoim zachowaniem i stylem zarządzania może utrudniać pracę i niszczyć atmosferę w zespole. Choć może brzmieć to banalnie, rolą szefa jest nie tylko organizowanie pracy i nadzór nad nią, ale również wszystkie działania, które mają na celu usprawnianie tej pracy. Jedną z ważnych umiejętności szefa, jest budowanie ogólnie pojętej atmosfery pracy, która sprzyja pracownikom.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas