W świecie międzynarodowych korporacji dominującym językiem jest język angielski. Wiele pojęć wywodzących się z tego języka niemal automatycznie przenika do firm na całym świecie. Często pojawia się sytuacja, w której brakuje odpowiednika na konkretne pojęcie i anglojęzyczne określenie staje się obowiązującym terminem. Tak jest w przypadku employer brandingu. Poznanie jego definicji i atrybutów jest ważnym elementem skutecznego jego stosowania.
W nomenklaturze polskiej emplyer branding tłumaczony jest jako marka pracodawcy. Wynika to z dosłownego tłumaczenia tworzących to pojęcie słów. Często w jego kontekście pojawia się przymiotnik „silna”. To właśnie budowanie silnej marki pracodawcy sprawia, że employer branding przynosi przedsiębiorstwu wymierne korzyści.
Zanim jednak w firmie rozpoczęta zostanie rozmowa na temat strategii działań employerbrandingowych warto poznać samą definicję tego pojęcia. Kluczowe dla podjęcia właściwych kroków jest nie tylko dokładne zrozumienie pojęcia, ale przede wszystkim jego wspólna interpretacja przez wszystkich członków zespołu. Dopiero to pozwoli na wypracowanie wspólnych rozwiązań, które wzmocnią pozycję pracodawcy.
Obszary definicji pojęcia employer brandingu
Na polskim rynku pojawiło się w ostatnim czasie kilka pozycji z zakresu employer brandingu. Pojawiają się w nich zarówno ujęcia definicyjne pochodzące od zagranicznych autorów, jak i własne interpretacje pojęcia proponowane przez rodzimych autorów.
Analizując treść poszczególnych definicji możemy wyróżnić kilka czynników, które są wspólne dla nich wszystkich.
Skupienie się na kandydatach. Podstawowym celem działań employerbrandingowych jest pozyskiwanie najlepszych kandydatów do pracy, jacy znajdują się na rynku. Dlatego w definicyjnych ujęciach widać silne ukierunkowanie na kreowanie pozytywnego obrazu przedsiębiorstwa jako miejsca przyjaznego pracownikom.
Pamiętanie o pracownikach. Pomimo nakierowania działań na środowisko zewnętrzne w działaniach employerbrandingowych nie można zapominać o już zatrudnionych osobach. Są oni bowiem nie tylko najważniejszym zasobem przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim są kluczowym elementem kreowania pozytywnego obrazu. Ich zadowolenie, pozytywne opinie zdecydowanie bardziej przemawiają do potencjalnych kandydatów niż jakakolwiek kampania reklamowa. Dlatego środowisko wewnętrzne przedsiębiorstwa jest również ważnym obszarem działań budujących silną markę pracodawcy, co również znajduje odzwierciedlenie w teorii.
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)