Narzędzia:
Przeprowadzenie rekrutacji jest nie lada wyzwaniem. Jak to zrobić, aby proces był jak najbardziej efektywny opowiada w materiale video Katarzyna Bis.
Budowanie dobrych doświadczeń kandydatów, którzy aplikują na Twoje ogłoszenia jest teraz bardziej istotne niż kiedykolwiek wcześniej. Pracodawcy walczą o najlepszych pracowników na rynku pracy po pandemii i fali rezygnacji, jaka przeszła przez Europę. Chodzi nie tylko o zrobienie jak najlepszego wrażenia na kandydacie, ale także o to, aby chciał zostać w firmie na dłużej, kiedy już zostanie u nas zatrudniony. Natomiast kandydaci, którym się nie udało przejść rekrutacji z sukcesem, powinni mieć pozytywne wspomnienia z całego procesu.
Od wiosny 2020 roku zderzyliśmy się z czymś, czego nie znaliśmy i od nowa zaczęliśmy układać sobie naszą HR’ową rzeczywistość. Firmy i stanowiska, które sobie mogły na to pozwolić przerzuciły się na pełną pracę zdalną. Wszystko zaczęło się odbywać online – rozmowy z kandydatami, spotkania ze współpracownikami, negocjacje z klientami i szkolenia. Podobnie było z procesem onboardingu.
Dlaczego onboarding jest najważniejszym etapem podróży dla pracownika? A to dlatego, że to co się wydarzy na samym początku na wpływ na późniejsze zaangażowanie pracownika, na jego produktywność, lojalność wobec pracodawcy i marki pracodawcy.
Pierwsze wrażenie jakie tworzysz nowym pracownikom na temat firmy, to jest krótko mówiąc proces wdrażania, czyli ONBOARDING. Onboarding to ostatni etap procesu rekrutacji i pierwszy etap podróży pracownika przez firmę. Badania pokazują, że organizacje z silnym procesem onboardingu poprawiają retencję nowych pracowników o 82% i produktywność o ponad 70%.
Bardzo wiele publikacji, szkoleń, konsultacji przeprowadza się na temat onboardingu, czyli wdrażania pracownika do organizacji. Jest to zupełnie zrozumiałe, bo chcemy, aby pracownicy, których dopiero co zatrudniliśmy poznali naszą firmę jak najlepiej i najszybciej, zostali przygotowani do swojej roli i zadań oraz chcieli zostać z nami na dłużej zadowoleni i zaangażowani.
Wartości i kultura organizacyjna są ze sobą nierozerwalnie związane i przenikają się wzajemnie. Kultura firmy jest trudna do zdefiniowania w zwięzły sposób. Jeszcze trudniej ją budować czy świadomie kierować w wybranym kierunku czy też mierzyć jej efektywność.
Jak sprawdzić czy model pracy hybrydowej funkcjonuje sprawnie w naszej organizacji i czy ma pozytywny wpływ na naszych pracowników? Jakich wskaźników używać i co sprawdzać i śledzić regularnie oraz na czym się skupiać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym tekście.
W jaki sposób mierzyć czas osiągnięcia pełnej produktywności przez nowego pracownika? Skąd będziemy wiedzieli czy onboarding spełnił swoje zadanie i wdrożył pracownika do pełnej produktywności? Ile czasu potrzebuje pracownik, aby być w pełni efektywny w swojej roli?
Praca działów kadr bez odpowiednich narzędzi zajmuje znacznie więcej czasu i kosztuje więcej wysiłku. Najlepsze systemy kadrowe łączą w sobie prostotę używania, automatyzację procesów oraz możliwość zarządzania pracownikami na całym etapie cyklu życia: od rekrutacji po offboarding.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas